Za izgradnjo uspešne blagovne znamke potrebujemo ekipo, ki ima zelo širok spekter marketinških veščin, vključno z mehkimi in trdimi veščinami ter nekaterimi osnovnimi organizacijskimi sposobnostmi.
Vendar vse le ni tako enostavno. Postavitev ekipe, ki ima vse potrebne veščine, nam daje prednost pred konkurenco, še večja umetnost pa je uspešno združevanje ljudi z različnim talentom. To pa nam daje veliko prednost pri izgradnji uspešne blagovne znamke.
Če ste v fazi sestavljanja ekipe, potem nikakor ne spreglejte naslednje marketinške veščine.
Marketing zahteva močne komunikacijske in predstavitvene veščine. Uspešna komunikacija med člani ekipe in naročniki je ključnega pomena za uspešno sodelovanje. Zato so še posebej pomembne veščine komuniciranja s sodelavci in vodjem ter komunikacija s ciljno publiko in naročniki preko različnih kanalov.
Ne pozabimo tudi na veščine medosebne komunikacije, pri katerih je osrednjega pomena način komunikacije. Sestavni del marketinga pa so tudi sposobnosti uspešnih predstavitev projektov znotraj ekipe, naročnikom in drugi publiki.
Pogosto se zgodi, da moramo oglaševalci voditi več projektov hkrati, zato nam organizacijske sposobnosti pomagajo, da smo vedno na pravi poti in da so projekti izpeljani znotraj dogovorjenih rokov. Marketinške veščine poleg dobre organizacije tako vključujejo tudi sposobnost prilagajanja spreminjajočim se situacijam, ki so v marketingu zelo pogoste.
Velik del marketinga zahteva preverjanje konkurence, iskanje idej za nove izdelke, iskanje vplivnežev, preverjanje novih orodij in seveda raziskovanje svoje ciljne publike. Oglaševalci, ki raziskujejo, oblikujejo strategijo in načrtujejo, so pomemben doprinos pri izgradnji blagovne znamke.
Z raziskavami so vedno povezane tudi analize. In ker je pristop, podprt s podatki, v marketingu ključ do uspeha, je zato veliko dela s številkami. Zaradi tega potrebujemo v svojih vrstah osebe, ki so vešče pri delu z različnimi podatki in imajo posebno strast do opravljanja raznih analiz.
Pri oblikovanju marketinške ekipe je pomembno, da imamo na vrhu nekoga, ki je sposoben razviti celoten marketinški program in ga uskladiti s podjetjem. Na primer, če iščemo vodjo vsebinskega marketinga, mora ta dobro poznati strategijo vsebine, hkrati pa razumeti pomen vsebine za celoten marketinški plan.
V ekipi moramo meti tudi nekoga, ki je odgovoren za uredniško načrtovanje, torej, kakšno vsebino potrebujemo. Velike ekipe imajo lahko več oseb s takšnimi veščinami, pri čemer je ključnega pomena poznavanje vseh uredniških orodij ter urejanje in lektoriranje vsebine preden je objavljena.
Veščine ustvarjanja vsebin se nanašajo tako na pisce, kot tudi na grafične oblikovalce, snemalce video vsebin, podkasterje in druge. Pisci morajo imeti dobre veščine pisanja, hkrati pa morajo poznati bistvo blagovne znamke. Za čim bolj prepričljivo vsebino lahko najamemo tudi tekstopisce.
Grafični oblikovalci morajo obvladati ustvarjanje vsebine za različne kanale, kot so spletne strani, družbena omrežja in drugo. Nekateri grafični oblikovalci obvladajo tudi snemanje videoposnetkov, za daljše videoposnetke pa je priporočljivo najeti profesionalnega snemalca.
SEO optimizacija pomaga spletni vsebini povečati organski promet, zato je pomemben del marketinških ekip. Strokovnjak za SEO mora poznati različna orodja za optimizacijo spletnih strani, s pomočjo katerih izvaja in analizira kampanje.
Trženje na družbenih omrežjih postaja vse bolj pomemben segment digitalnega marketinga. Strokovnjak na tem področju mora natančno razumeti družbena omrežja in slediti vsem aktualnim trendom. Družbena omrežja mora ustrezno izbrati glede na določeno marketinško kampanjo in ciljno publiko, hkrati pa mora vedeti vse o ustvarjanju vsebine za družbena omrežja in znati uporabljati primerna programska orodja.
Trženje preko elektronske pošte (angl. e-mail marketing) ima prav tako pomembno vlogo pri delitvi naše vsebine. Strokovnjak na tem področju ustvarja pravo vrsto vsebine za različne namene, pomaga pritegniti nove naročnike in pripomore k večji zvestobi strank.
Pri oblikovanju ekipe ne smete pozabiti tudi na strokovnjaka za plačljivo oglaševanje, in sicer za oglaševanje preko družbenih omrežij in spletne iskalnike. Pri tem je ključnega pomena pravilno razporejanja svojega proračuna, kako ciljati na pravo občinstvo, poznavanje A/B testiranja in neprestano sledenje rezultatom.
Kakovostna spletna stran je ogledalo vsakega podjetja, zato je prav tako pomemben del vsakega marketinga. V svoji ekipi morate poskrbeti za oblikovalca spletnih strani, ki obvlada uporabniški vmesnik spletnega mesta in uporabniško izkušnjo. Da bo postala spletna stran tudi funkcionalna, pa potrebujete usposobljenega programerja. Za upravljanje spletnega mesta potrebujete nekoga, ki dobro pozna sistem za upravljanje s spletnimi vsebinami kot je na primer WordPress.
Ena izmed najbolj zaželenih marketinških veščin je analiza podatkov, saj trženje lahko uspeva le na podlagi dobre analize podatkov in številk. Tovrstno delo zahteva veliko sposobnosti, predvsem pa dobro poznavanje različnih orodij, dobro razumevanje in interpretiranje vseh vrst podatkov, razumevanje vedenja strank, poznavanje uporabne vrednosti podatkov in njihova vizualizacija ter še mnogo drugega.
Marketinška ekipa neprestano sodeluje tudi z drugimi ekipami v podjetju, kot je prodaja, proizvodnja, finance, pravni oddelek in drugi. Zato mora vsak član ekipe dobro vedeti, kako komunicirati z ostalimi ekipami v podjetju kot tudi zunanjimi deležniki.
Timsko delo je marketinška veščina, ki loči dobro od odličnega. Zato že pri izbiri članov ekipe preverite, ali so timski igralci ali bolje funkcionirajo kot posamezniki.
Nekdo ima lahko odlično razvite določene veščine ki jih potrebujete, vendar če se ne ujema s kulturo blagovne znamke, bo delo s tako osebo zelo naporno. Prepričajte se, da nove člane ekipe njihovo delo navdušuje, jih dodatno motivira in prispeva k njihovemu osebnemu razvoju.
Vsi člani ekipe morajo imeti pravo tržno naravnanost, zato morajo imeti dobro razvite sposobnosti osredotočenosti, samostojnega in skupinskega dela, imeti morajo željo po učenju, izobraževanju, sprejemati povratne informacije ter biti pripravljeni tudi eksperimentirati.
Po nekaterih podatkih in raziskavah naj bi v bližnji prihodnosti prišle v ospredje še nekatere druge marketinške veščine, ki se pojavljajo v koraku z razvojem internetne tehnologije. To so na primer poznavanje iskalnega marketinga, mobilnega marketinga, umetne inteligence, marketinške avtomatizacije ...
Za oblikovanje marketinške ekipe je potrebno veliko truda in časa. Seveda pa se lahko temu izognete, če se odločite za sodelovanje z našo digitalno agencijo, ki bo notranji marketing ekipo uspešno nadomestila. V naši ekipi so združeni člani z različnimi talenti in marketinškimi veščinami, ki delujejo kot eno z enim skupnim ciljem – izgradnja uspešne blagovne znamke.