Veliko podjetnikov se v povezavi z blagovno znamko sprašuje, kaj jim blagovna znamka sploh lahko prinese, če pa imajo produkt, ki ga prodajajo in z njim dobro služijo.
Blagovna znamka sporoča na kakšen način delujemo, v kaj sploh verjamemo, na kakšen način komuniciramo. Blagovna znamka torej poslovanju daje pridih osebnosti. Izraža namreč vsa naša stališča, ta pa so seveda vpletena v način poslovanja pa tudi v odnose do naših zaposlenih, poslovnih partnerjev in ne nazadnje do kupcev. Tudi zato je grajenje blagovne znamke tako izjemno pomembno.
Za grajenje blagovne znamke sta za začetek ključni predvsem dve zadevi. Prva je ta, da znamki vdihnete osebnost, druga pa, da se ohranja konstantni stik s potencialnimi kupci.
Dejstvo je, da se vsi najraje družimo s tistimi, ki so nam blizu, ki imajo podobne ali enake vrednote ter se ženejo za podobnimi cilji. Povsem enako je, ko je govora o odnosu med podjetjem in kupci. Zlasti v času pandemije se je pokazalo, kako pomembna je torej dimenzija osebnosti, ki odraža človečnost, in jo blagovna znamka dodaja produktom. Tudi raziskave kažejo, da kupci raje posegajo po izdelkih, ki jim prinašajo prijetna občutja in takšne občutke jim zmore dati samo blagovna znamka in nikakor ne sam produkt.
Ob tem se seveda sprašujemo, kako se unikatna osebnost, ki jo sporoča blagovna znamka, pravzaprav lahko pokaže oziroma vidi na fizičnem izdelku. Najbolj očitna povezava je vsekakor njegova embalaža, ki je sicer izjemno pomembna pri odločitvi kupca. Kupec se za izdelek s privlačno embalažo, ki je v skladu z osebnostjo blagovne znake pogosto odloči kljub temu, da nima nobene druge predhodne preference glede samega produkta. Zanj se torej odloči le na podlagi všečnosti zunanje podobe.
Seveda pa embalaža izdelka še zdaleč ni edina povezava, ki jo kupci začutijo ob pogledu nanjo, kljub temu da je najbolj otipljiva. Izdelek kot takšen namreč nikakor ni sposoben vzpostaviti čustvene naveze z obiskovalci v prodajalni. Gre za veliko več - pomembna je celotna zgodba, ki stoji v ozadju blagovne znamke!
V resnici se naš um odloči, še preden stopimo v prodajalno oziroma do nakupovalne police. Odločamo se torej nezavedno, in sicer na osnovi predhodnih izkušenj, ki smo jih imeli z določenim tipom izdelka, čeprav do tedaj izbranega morda še nismo preizkusili. Gre torej za mentalno povezavo, ki jo lahko podjetje ustvarja med blagovno znamko ter potencialnimi kupci. Podjetje torej s svojo konsistentno prisotnostjo strateško ustvarja tako njeno fizično kot tudi mentalno podobo, in sicer v mislih potencialnih kupcev.
Vsekakor učinkovito grajenje blagovne znamke prinaša velik potencial za nakupno odločitev. Presega seveda tudi zunanjo podobo izdelka. Nakupna odločitev je skupek vsega, kar je nekdo slišal o vas, videl, zlasti pa, kar si o vas misli – tako na zavedni kot nezavedni ravni.
Grajenje blagovne znamke torej narekuje povsem nevidni sprožilec nakupa. S strani podjetnikov pa je slednje pogosto zaradi neotipljivosti spregledan in podcenjen dejavnik. Zapomnite si, da lahko čustva pri nakupnih odločitvah močno prekašajo razum. Svojo blagovno znamko pa boste morali vseskozi načrtno graditi, da boste v ljudeh ustvarjali prijetne občutke.
Učinkovito grajenje blagovne znamke omogoča, da se lahko širši javnosti približate na prikupen način, preko čustev. Prav tako pa je zagotovo ključnega pomena tudi to, da potencialne stranke oziroma stranke na sploh čim pogosteje prihajajo v stik z vami. Morajo vas videti, slišati, brati.
Strankam pošiljajte prijetna sporočila, ki ustvarjajo zadovoljstvo. Če ponujate fizične izdelke, morate biti prisotni v svojih izbranih prodajnih kanalih. Če ljudje ne bodo imeli kje kupiti vašega izdelka, tudi najboljša komunikacija ne bo prinesla želenega učinka.
Poleg fizične prisotnosti je ključno, da kot podjetnik delate na tem, da ste ves čas prisotni v mislih svojih kupcev – preko vsebin v medijskih kanalih. Na takšen način se namreč prikradete v njihove misli, slednje pa seveda ključno vpliva na njihovo nakupno odločitev, ko vstopijo v (spletno) prodajalno.
Premišljeno grajenje blagovne znamke in pojavljanje na mestih, kjer so tudi vaši potencialni kupci, bosta v njih vzdramili izjemno prijetna občutja pa tudi preferenco za vaše izdelke. Izjemno velika verjetnost pa je, da bo odločitev za nakup prevesilo v vašo korist. Grajenje blagovne znamke oziroma vlaganje v blagovno znamko tudi v situacijah, ko ne pričakujete kratkoročnega donosa, je najbolj donosno na dolgi rok.
Ne glede na to, ali že vlagate čas in trud v grajenje svoje blagovne znamke ali pa ji trenutno še ne posvečate pozornosti, ima tudi vaše podjetje svojo zgodbo, konkurenčno prednost in - blagovno znamko. Vprašanje je le, kako le-to prepoznavajo porabniki.
Dobra blagovna znamka potrebuje strateški načrt, medtem ko je trženje taktično. V inHouse Marketing Agency vam lahko pomagamo pri odkrivanju vašega potenciala. Kako?
Grajenja močne blagovne znamke se lotimo skozi skrbno izvedene intervjuje, raziskave in analize. Na podlagi ugotovitev določimo cilje, za tem pa se posvetimo marketinškemu načrtu grajenja blagovne znamke. Tega se lotimo s pomočjo zgodb, sloganov, marketinških sporočil in vizualnih ter kreativnih vsebin. Pomagamo vam, da s svojimi (potencialnimi) strankami oblikujete edinstveno vez, ki presega nakupno-prodajni odnos.
Potrebujete pomoč? Pišite nam. Se že veselimo novih projektov z vami!